måndag 15 november 2010

ny permission

leif och lilly åkte till sjukhuset i morse för läkarkontroll och provtagning.
hennes vita blodkroppar har gått ned lite ytterligare.
för någon timma sedan kom de hem igen, med en stor kasse mediciner, sprutor och lite annat som behövs resten av veckan.
hon har nu permission till lördag, då behandlingen med antibiotika avslutas.
om inget annat inträffar de här dagarna.
hemsjukvården kommer ta hand om oss.

hon är piggare idag än tidigare.
"lilly kala appesiiin", säjer hon och går runt med en liten clementin.
när hon inte lyckas skala ryter hon "kanån öppna?!".
jag skalar av så att skalet bara sitter jättelite fast.
hon lyckas få bort skalet, och ropar glatt "ja kunde!"

frank är desto hängigare idag.
han tycker alltid mest synd om sej själv i såna lägen.
nyss låg han och vilade.
han jämrade sig emellanåt "jag är så sjuuuk".
"mamma, du måste hjälpa mej att sova".

ingrid är hemma för att vi praktiskt skulle kunna lösa dagen.
hon är lite rastlös.
hon plockar ner saker i väskor mer än vanligt.
idag har jag redan plockat ur tre väskor vid lika många tillfällen.

exempel på vad ingrid packar ner i väskor:

1 st dockhus fåtölj
3 st pärlarmband
1 st mjuk bebisborste
1 st pocket bok (från mitt sängbord)
1 pokémonboll
2 bakugankort
1 lypsyl
1 leksaks smörkniv
1 virkad grytlapp
1 leksaksbil
3 träklossar
1 hemmagjord lerfigur som ser ut som en gul hundbajs
diverse dockkläder, badleksaker, låtsastårta i 6 bitar, varav tre saknas.
osv

skönt att vi alla får vara hemma några dagar till.
och nätter.

jag hoppas bara få slippa sova i en saccosäck på vardagsrumsgolvet mellan klockan 01-06 med nils karlsson pyssling som bakgrundsunderhållning tre gånger på raken en natt till.

vore bra om jag hinner upp innan hemsjukvården kommer.

2 kommentarer:

  1. Ingrids packning låter som Linnéas.
    Linnéa packar varje dag sina, Agnes och mina saker i väskor, ryggor och papperspåsar och så går hon om kring med dem. Om man saknar något är det bara att leta i hennes packningar så hittar man alltid något som man saknar eller troligen skulle komma att sakna. / Lena

    SvaraRadera
  2. lika här, man vet att det är väskor man skall leta i...

    SvaraRadera