tisdag 2 november 2010

mama o papa

härom veckan ringde en telefon försäljare och erbjöd mej att få några nummer av tidningen mama till ett fantastiskt pris.
jag tackade ja, bra att ha lite läsning på sjukhuset.

så kom första numret för någon dag sedan.
jag har inte hunnit läsa än, men fakturan med det låga priset hamnade tillfälligt på vift.

i går kväll när jag plockade upp i barnens rum hittade jag fakturan.
på fakturan fanns ett litet meddelande till mej, som nappat på erbjudandet.

mama är ett inspirerande magasin om livspusslet och mammarollen.
med smarta genvägar.
mama -från blöjbyten till paraplydrinkar.

jag är så glad att jag gick med på den billiga prenumerationen.
så annorlunda mitt liv kommer bli.

när jag vände på fakturan, märkte jag att frank hade lagt till ett meddelande på baksidan.
ett meddelande till papa.

"DU ÄR FUL PAPA

SKÅJ
DU ÄR FINAST I VÄDÄN"

idag är förskolan stängd.
synd.
jag skulle så gärna vilja få tid att läsa om de smarta genvägarna.
och kanske krama ut en paraplydrink ur en blöja.
eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar