onsdag 17 november 2010

bland baskilusker och konstverk

känns som bacillerna tar ett varv runt oss alla.
vi hoppas att frank är feberfri idag.
leif har haft en rejäl killförkylning.
jag har känt mej lite småhängig och rätt förkyld. fast jag klagar ju inte.

hemsjukvården var här klockan sex i morse, tog prover och gav antibiotika.

barnen pysslar och målar och skriver och klipper i vårt hobbyrum.
vi är dåliga på att sortera alla konstverk.
jag är lite för blödig för att slänga, lite för disträ för att skapa någon ordning för arkivering.
så konstverken ligger framme på bänkar, bord, i tvättstugan, överallt i hobbyrummet, jag blir inte förvånad om det ligger nån liten ituklippt lapp på badkarskanten.

som tur är, har vi väldigt mycket vitt.
det är den bästa bakgrundsfärgen för att framhäva konst.
tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar