lördag 27 november 2010

ingrid

å, vad vi skrattar åt våran lilla ingrid.

i dag satte hon lite saft i halsen, och kom då på att hon hade ont i halsen.
"hur länge har du haft det, då?" frågade jag.
"jätte länge!"
"hela dan?"
"nej, inte hela dan. bara en vecka".

och så tycker hon att pappa är galen.
"för en gång så jedde han mej lillys strumpor".

idag har hon investerat i ytterligare en leksaks klocka.
en träklocka med visare som man för hand kan flytta runt, så klockan är precis det man vill...
"men du har ju redan fyra stycken", tyckte jag.
då suckade hon och himlade med ögonen.
"men! dom andra funkar ju inte!"

och i morse drack frank varm choklad till frukosten.
han satt och sörplade med en sked, och jag talade om för honom att det blir massa luft i magen när man sörplar sådär.
men ingrid kom till franks undsättning;
"jag sörplar inte när jag dricker choklad, men jag får bubbler i magen ialla fall.

2 kommentarer:

  1. Underbara härliga unge. Jag är glad att jag hittat er här och det känns som om att du mår bra av att "skriva av" dig. Ha de bäst. Många stora kramar till hela familjen.

    Kerstin, Fredrik, Clara och Olle

    SvaraRadera
  2. hej branmarkarna! tack för kramarna! hälsa familjen!
    vi skall försöka komma till gympan igen så fort lilly är lite mindre känslig.
    kram ulrika

    SvaraRadera