söndag 13 mars 2011

vilodag

jag har precis varit ute och gått en pytteliten promenad runt kvarteret.
den första promenaden på lite mer än en vecka.
det känns helt otroligt att jag har kommit upp på benen så snabbt som jag gjort.
jag är väldigt glad över det.

det är lite vårigt i luften.
får sån lust att vara ute på tomten och kratta torra löv, beskära träd och buskar.
skura av utemöblerna, sätta tulpaner och påskliljor i lite krukor.
så typiskt att jag får inspiration just när jag inte skall hålla på med sånt där.

leif fick lite inspiration att tvätta bilen och barnens cyklar.
inte lika roligt.
men ett vårtecken.

vi har det ganska lugnt hemma i det stora vita huset.
tar igen oss lite efter veckans sjukhusbesök.

hemsjukvården kommer fortfarande hit tre gånger per dag.
i morgon bitti tar de nya prover för att kolla hennes vita värden igen.
lilly har varit utan cellgiftstabletter ett tag, och skulle helst börja med dem igen så snart som möjligt.
hon får inte ta tabletterna om värdena på de vita blodkropparna är för låga.
och så gör man en ny bedömning i morgon, om lilly behöver fortsätta att ta antibiotikan intravenöst, eller om hon istället kan ta den via sin knapp på magen.

i så fall klarar vi oss utan hemsjukvårdens hjälp.
några dagar.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du kan vara uppe och gå lite.
    Visst känns det som våren är här och det är inte så konstigt att du känner för att fixa lite i trädgården. Jag själv tycker att jag denna veckan vaknat till liv efter en lång vinterdvala. Och det kliar i fingrarna att få vara ute och fixa men det är långt kvar för än så länge ligger det ett tjockt lager med vit snö.
    Hoppas nästa vecka börjar bättre än denna och att de vita blodkropparna blir fler.

    SvaraRadera
  2. mia: då hoppas jag att snön försvinner från din trädgård omedelbart, så du får vara ute och fixa lite! kram

    SvaraRadera
  3. Ibland känns livet så hopplöst, men du har i alla fall lite ljus i tillvaron. Det är inte fy skam att ta sig ut i det "fria". Men jag lider verkligen med dig! Krya på dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. anna: det finns många ljus i min tillvaro. ibland blir det jättesvart ändå. jag blir bättre och bättre, ökar mina promenadrundor lite för varje dag!
    kram

    SvaraRadera