måndag 21 mars 2011

Tystnad

Häromdagen när Ingrid och Lilly var nere i källaren blev det så där tyst som det bara blir när de äter godis eller glass eller har nåt ofog för sej.

"Vad gör ni för nåt?" ropade jag ner i trappen.
Tystnad.
"Inget. Gör vi inte."

Hm. Två negationer. Varning. Minus och minus blir plus, det vet ju alla.
Om man inte gör inget, så gör man något.

Och så rätt jag hade.
Ingrid satt i pysselrummet och ritade, och Lilly satt på golvet i hallen och byggde med klossar.

Inget ofog, ingen glass och inget godis.

Bara full koncentration.

2 kommentarer:

  1. som vanligt blir jag alldeles rörd och varm i hela själen när jag läser dina fina ord om dina fina barn! Tog mig en liten rundvandring här hos dig, har liksom inte haft riktigt tid att läsa igenom tidigare... du skriver så galet fint och genomtänkt! Ha en bra dag i solen! kram

    SvaraRadera
  2. tack, nina, för värmande ord! vi fick en fin dag i solen (mellan aaaarrrggghhh och andra utbrott), jag hoppas att du också haft en mysig dag i vårsolen! kram

    SvaraRadera