lördag 12 mars 2011

när jag var liten

barnen tycker mycket om att höra berättelser från deras bebistid.
efter att vi suttit och berättat lite vad de tyckte om, vad de brukade få göra, vad de brukade äta och så där,
så brukar barnen skryta och försöka överträffa varandra.

frank skryter gärna med att han var i en massa olika länder innan tjejerna kom.

"mamma, vilka länder var det nu igen?", frågar han.
"danmark och finland", svarar jag.
"fast jag var mest i danmark, för där var jag två gånger!".

i morse berättade ingrid för oss att när hon var liten tyckte hon så mycket om lök.
med bebisröst sa hon "å, lök, gott!, sa jag när jag fick välling med lök i".
"jag tyckte väldigt mycket om lök"...
konstpaus. drömmande blick.
"...när jag var liten".

4 kommentarer:

  1. Men Ulrika, jag visste inte att du gav lök i Ingrids välling;) Kram

    SvaraRadera
  2. Lök brukar inte vara så poppis hos barn.
    När vi var i Danmark på semester tillsammans med pappa & hans familj sa Nicole på klingande skånska.
    -Mamma, ta bort löket.
    Denna middag filmades av pappa och gissa om vi skrattat gott åt det klippet många gånger under hennes uppväxt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Johanna: jag vet inte om hon tror att vi bara hittar på något att berätta, så hon kanske tycker att hon också kan hitta på. Jag vet inte riktigt hur hon fick ihop lök och välling. Vi började i alla fall skratta! Kram
    Mia: det är ju underbart att få med såna kommentarer på filmklipp! tycker hon själv att det är lika roligt som ni? Kram!

    SvaraRadera
  4. Hon är rolig Ingrid, hon bjuder på många härliga skratt! Ha det! Kram

    SvaraRadera