söndag 6 mars 2011

Så då håller jag tummarna

Barnen och Leif åkte till lekparken vid Nolhaga, för att träffa lite lekkompisar.
Lilly som helst inte velat gå utanför dörren under hela vintern, tycker att det är helt underbart att gå ut igen.

Varje dag den här veckan har hon velat "fölla määä" oavsett vart, när eller hur.
Hon har gått ut i hallen och tagit på sej raggsockar på fötterna, plockat fram sina skor och skrikit.
"De gååå inteee!"
"Kan nån hjääppa meeej?"

Hon har till och med velat ha overallen och skorna på sej inne. Bara för att gå omkring.
"ja viiill ha olelåleeen!"

Hon har varit ute en del den senaste veckan.
Idag när Leif sa att alla skulle få följa med till lekparken, frågade Lilly:
"Lilly åsså määä?"
"Ja, Lilly skall också följa med!"
"Jaaa! Lilly fölla määä leka ute!"

Hon lekte tills hon somnade.

Men jag har stannat i sängen hela dagen.
Det gör minst ont, men fortfarande skitskitskitont, när jag ligger ner.
På riktigt så är det så illa att jag inte inte kan stå upp.
Jag svimmar. I alla fall så nära svimma det går att komma.

Sjukhuset ringde tidigare och meddelade Lillys provsvar.
Hemsjukvården var ju hemma hos oss imorse och tog lite nya prover.
Hennes blodvärde är nu nere på 81. Under 80 blir det transfusion.
Hennes vita värden hade störtdykit igen. Man kan enkelt utrycka sej så att hon nästintill inte har något immunförsvar alls just nu.

Ny provtagning på onsdag med hjälp av hemsjukvården.
Och får hon feber är det förstås bara att packa ihop väskan och åka till sjukhuset.
Bara.

Men just idag har Lilly mått jättebra.
Det gör inte ont i ryggen när jag håller tummarna för att hon skall fortsätta må bra.
Så jag håller tummarna stenhårt.
Och Leif håller i allt det andra.

10 kommentarer:

  1. Hallå

    Tack för fina kommentarer som gjorde att jag hittade hit.
    Var inne förra veckan men han inte skriva läste igenom nästan hela din blogg. Du skriver verkligen på ett sätt som gör att man fastnar och förstår utan att en enda bild behövs.
    Jag lägger till dig i min lilla lista och kommer att följa er och hoppas att ni blir av med alla hemska sjukdomar.

    Krya på dig
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Mia: tack för din hälsning!
    Välkommen att följa oss, med förhoppningsvis lite mindre sjukdom och lite mer av det som gör livet så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Åkte förbi ert hus idag på vägen hit.

    Din stackare... hoppas verkligen det blir bättre i din rygg nu! Kram lillsyrran

    SvaraRadera
  5. Lillsyrran: och där bakom nerdragna rullgardiner låg jag och grälade med min dåliga rygg.
    Vi hörs! Sköt om dej!
    Kram storasyrran

    SvaraRadera
  6. Håller alla tummar att din rygg blir bättre och att Lillys värden åker åt rätt håll.

    Kram / Lena

    SvaraRadera
  7. Lena: ja, det hoppas jag med! Men det känns lite svajigt med allt.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vi har tur, du och jag, som har den där andra som lyfter och bär när vi inte orkar <3

    SvaraRadera
  9. Madlar: Vi har en enorm tur. De växer inte på träd.
    Tacksam!
    Kram

    SvaraRadera
  10. jag håller mina tummar och tår också... både för din ryggs skull och för Lillys värden! fattar dock inte hur du kunde få en massa energi av mig i söndags... jag va ju som ett ursketet äpple... men glad om jag kunde hjälpa iallafall! =D kram på dig och så hoppas jag du får en härlig dag! =D

    SvaraRadera