fredag 18 mars 2011

sov så jättelite

i dag fick lilly börja med sina cellgiftstabletter igen.
provsvaren var lite upp och lite ner.
hon hade som tur var ökat sina vita värden tillräckligt för att kunna ta tabletterna igen.
vi är lediga från hemsjukvården hela helgen.
på måndag är det dags för behandling igen. och kortison.

när jag nattade jättetrött ingrid för en stund sedan sa hon att hon bara skulle sova jättelite i natt.
så att hon inte skulle hinna drömma om så mycket läskiga saker.
som spöken och tjuvar och sånt.

vi har försökt förklara för ingrid att spöken bara finns i fantasin.
ingrid tittade på oss som om vi inte fattade nånting.
"ja, men tänk om det är där jag är, då!", sa hon och knackade med pekfingret mot huvudet.

vi hoppas att hon inte kommer drömma läskigt, och att hon inte kommer sova jättelite.
för om hon sover jättelite, kommer alla barnen sova jättelite.

och jag och leif skulle få sova jättejättelite.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att Lilly inte sov jättelite så ni alla fick jättelite sömn.
    Jobbigt för henne att så läskiga drömmar att hon inte vill sova. Är det mediciner som ger det?
    Min äldsta son hade nattskräck från 1,5år till 2,5 och vaknade ofta och skrek länge. Det gick inte att få kontakt med honom då. Men han mindes aldrig något dagen efter. Skönt att kunna prata om det även om det känns ledsamt att hon drömmer så läskigt att hon inte vill sova.

    Hoppas ni får en trevlig helg och att solen skiner på er också.

    SvaraRadera
  2. mia: natten till lördagen sov alla hela natten! och natten till söndagen likaså!
    jag tror att ingrid har lite fyraårsfantasi och blandar ihop med lite verklighet. och med lite av alla tuffa och jobbiga bitar som hänger i hop med att lilly är sjuk. hon berättar att hon drömmer läskigt.
    men som sagt, två nätter på raken... vi håller hårt om våra tummar!
    hoppas att ni också haft en trevlig helg!
    kram

    SvaraRadera