tisdag 22 mars 2011

vårdag

i vackert vårväder tog vi en liten sväng till stugan.
kopplade på vattnet.
kopplade bort vattnet igen.
kopplade av.
grillade korv till lunch, kände solen värma.
vi upptäckte några tuvor med snödroppar i rabatten.

när lilly inte sov i bilen var hon otålig och ville något som jag varken uppfattade eller kunde gissa mej till.
jag fick henne på lite bättre humör under en kort kort stund, när jag plockade fram kritor och ritpapper.

annars har hon varit ledsen, arg, sur eller tvär mest hela dagen.
vi tycker alla så synd om henne.
vi vet ju att kortisonet påverkar hennes humör jättemycket.
och en hel del annat.


utsikten från vår sjuttiotalsveranda


hej våren


grrr aaarrrggghhh

mimmis matte hör av sej lite då och då.
i går ringde hon och ville hämta frank och ingrid på förskolan idag, och ta med dem ut på en liten fika.
barnen tycker så mycket om mimmis matte, och de blev jätteglada för att få vara med henne en stund.
mimmi var inte med på fikat, istället gick de förbi och hälsade på en liten valp som heter asta.

ingrid som älskar hundar lyste som en sol när hon berättade.
frank som inte älskar hundar lyste också.

en kvart efter att de kom hem hade ingrid trettioåtta graders feber, ont i halsen och ena örat.
hon fick alvedon och stensomnade i soffan.

nu sover de alla tre.
vissa med, vissa utan alvedon.
någon med kortison.
någon med extra kuddar under huvudet.

och här sitter jag och drömmer om att få sova hela natten...

2 kommentarer:

  1. TAck för att jag fick sova hos er! OCh nu önskar jag er sömnregn! Hoppas att febern går ner fort hos Ingrid och att den flyger ut ur huset sen! Krama dem från mig!

    SvaraRadera
  2. tack själv! hoppas bara inte någon feber flög på dej...
    kram!

    SvaraRadera