tisdag 1 mars 2011

skriva och läsa

i söndags morse när jag lagade frukost, ville ingrid hjälpa till.
hon tog fram penna och papper och skrev ned vad som skulle dukas fram.
det kändes ju lite omständligt.

men.
vilken underbar meny hon hade skrivit!

MJÖÖLK (mjölk)
PÖD (bröd)
BAFÖ (kaffe)
JOS (juice)
SNÖR (smör)
FLINÖR (flingor)
O (ost) "det räcker med ett "O" för jag vet att det betyder ost".

utan ett endaste dugg hjälp av mej!
hon har ju trots allt nyss fyllt fyra!

och så lite till skryt.

igår morse läste frank ett ord på TV:n
"programbibliotek".

men nu känner jag mej nästan som tjejerna i mammagruppen i "solsidan", så det får nog räcka med barnskryt.

4 kommentarer:

  1. Fortsätt du att skryt! Min Agnes som nu snart är 8 år lärde sig skriva ord för ca ett halvår sedan så din snart fyraåring är enligt mig SUPERDUKTIG.

    SvaraRadera
  2. Håller med Lena! Ibland behöver man få skryta lite och Ingrid är ju superduktig. Att skriva så vid hennes ålder är jättebra gjort. Programbibliotek, kan jag själv knappt stava till och läsa det av Frank är superduktigt men vad jag minns så var skriva och stava en av dina talanger när vi började skolan också. Så de brås säkert på sin mamma!

    Så skryt du på!
    Kram till er alla.

    SvaraRadera
  3. Men så härligt, underbara barn! ;)
    /Anna

    SvaraRadera
  4. lena: ja, visst är det duktigt. olika färdigheter växer olika fort.

    mia: ha,ha! jag kommer i håg att det var du som var slängd i det där!

    anna: de är underbara... som alla barn.

    kram allihopa!

    SvaraRadera