torsdag 3 mars 2011

frasvåfflor och ont i ryggen

jag åkte inte med till sjukhuset för provtagning idag.
för jag har jätteont i ryggen och ena benet.
så ont så jag nästan svimmade när jag kommit upp ur sängen i morse.

det känns inte alls bra.
skit är vad det är.

det känns lite bättre när jag varit igång och rört mej en stund.
att sitta är värst.
så att sitta i bilen ett par timmar, och sitta på sjukhuset och vänta några timmar var uteslutet.

leif ringde för en stund sedan.
lillys trombocyter behövde fyllas på.
blodvärdet är lågt, men hon behövde inget blod idag.
får se när vi behöver åka in nästa gång.

hon kändes lite piggare i morse, än vad hon gjorde igår.
kanske är hennes värden på väg att vända uppåt igen.

men för att berätta något trevligt, så våfflade vi igår!
ingen fusk-våffel-mix-fras-E100-smet, utan hemmagjord smet som gräddades till härligt frasiga våfflor.
vårens första.
mums.
såklart hade vi sylt och grädde till.

eller bara grädde till franks våffla.
och bara sylt till ingrids fem.
och bara våffla till kräsna lilly.

6 kommentarer:

  1. Hej Ulrika! Skriver en hälsning här också, tack för den fina du hade skrivit hos mig! Tänkte på din rygg, det låter lite som ischias... förhoppningsvis är det då sk. falsk ischias och då kan det hjälpa om man stretchar sätesmuskulaturen... lägg dig på golvet, lägg höger fot på vänster knä och krama vänster knä mot bröstet... stretchen ska sitta i vänster skinka... alternativt gör du stretchen stående och lägger höger fot på vänster knä och "sätter dig" sedan ner som om du skulle sätta dig på en osynlig pall... då ska det också stretcha i skinkan... sedan gör du samma sak med andra sidan. Att ligga på golvet med benen upp på en stol (höft och knän i 90graders vinkel kan också vara skönt...) mest som en avlastning för ryggen, neutralt för ryggraden. är ju inte sjukgymnast eller så men utbildad gruppträningsinstruktör och vi har lärt oss just det med att stretcha ut sätesmuskulaturen om man känner ischiaskänningar...

    Så, gott med våfflor! Blev riktigt sugen, men blir inte något man gör själv... fast kanske ändå att jag skulle någon dag! Hoppas ni får en fin dag imorgon och att Lillys värden är på väg uppåt! kram från Nina

    SvaraRadera
  2. Stackare där, räcker det inte med cancer än att du skall få ryggont också. Skit också, ryggvärk é inget kul alls. Är så less på mitt ryggskott nu så jag smäller av snart, sen känner jag inte min ena rumpa och det kan man ju tolka hur man vill. Känner man inte den ena kan man ju låtsas att den inte finns och helt plötsligt hade man liten rumpa igen fast man inte är tonåring längre. Haha

    Våfflor som é så gott, så sugen jag blev nu. Gjort själv, jaja jag är ju fortfarande ingen stjärna i köket så hos mig blir det Ekströms. Funkar det också, jag har ju inget annat att jämföra med.

    Positiva nyheter fick jag ända från Skåne idag, hurra!!! Blir nog räkor ikväll tror jag.

    Önskar er en underbar helg!

    Krya på dig kram och hälsa hela familjen så gott!

    SvaraRadera
  3. nina: jag tror dessväre inte att det är något falskt... jag har haft problem till och från med ryggen. operation för ett par år sedan.
    våfflor är som godast när våren är på gång. kanske bjuda hem några vänner på våffelfika?
    ha det så gott! trevlig helg!
    kram

    mia: jo någonstans kan man ju tycka att det räcker.
    haha, egengjorda våfflor för första gången, men det säjer jag inte högt!
    vad nyfiken jag blev, vad har du fått för nyheter från skåneland? att fira med räkor...
    ha en jättehärlig helg och krya på dej du med!
    kram

    SvaraRadera
  4. N fick samtal av läkaren och svaren på den radioaktiva röntgen hade kommit, de hittar ingenting mer. Inte ett spår av ny cancer. Underbart!

    SvaraRadera
  5. Å, vad glad jag blir! Förstår att det firas stort! Massor av kramar!!!

    SvaraRadera