fredag 4 mars 2011

tålamodet tryter

jag har ont i ryggen, men är kanske lite, lite bättre idag.
jag är lite rädd att det skall vara ett nytt diskbråck.

håller mej i rörelse hela tiden.
det bästa för ryggen.

hemsjukvården kommer hit på söndag för ny provtagning på lilly.
hennes blodvärde låg på 89 igår, så eventuellt kan hon behöva lite mer blod.
hennes vita blodkroppar hade däremot ökat helt oförklarligt.
enligt doktorns beräkning skulle de ha minskat något ytterligare.

lilly har hamnat i någon trots ålder.
"ja viiilllll!", skriker hon.
hon vill allt.
eller inget alls.
så går hon runt och skriker lite först, sedan tjurar hon en stund, och sedan kommer hon tillbaka och säjer:
"nu e ja glad igennn!" och blundar, ler och lägger huvudet på sned.

4 kommentarer:

  1. Håller alla tummar jag kan att det inte är ett nytt diskbråck. Visst är trotsåldern härlig... Då gäller det att tålamodet finns där, men de vet precis hur de skall göra för att man skall smälta igen. Med huvudet lite på sne och ett leende så är det mesta borta.

    Fredgasmys nu med hela familjen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. och sen har jag hört att man bara utsätter de för trots som man är säker på att man är älskad av... det känns ju lite skönt ändå!
    fredags myset är redan igång faktiskt.
    kram!

    SvaraRadera
  3. hej! och tack för din kommentar inne hos mig :D
    jag försökte skriva här igår men jag och datorn kom inte överrens...
    nåväl, jag läste ALLA dina inlägg. Vilken berättelse...vilken vardag, du skriver verkligen på ett sätt som berör.
    Jag önskar er all lycka och att alla sjukdomar far all världens väg och ger familjen lugn och ro!

    Kram

    SvaraRadera