lördag 30 april 2011

valborgsmässoafton

vi kom överens med hemsjukvården om att lilly skulle få mitt-på-dagen-dosen lite tidigare i dag, för att få en timma extra på eftermiddagen.
det var inga problem. så skönt att de är så flexibla.

vi tog oss till nolhaga parken, där man anordnat familjedag.

barnen lekte lite i lekparken, lyssnade på musik från scenen, blev bjudna på lite godis och kollade fascinerat på hur man släppte massor av färgglada ballonger upp mot vårsolen.

ingrid testade ponnyridning, lilly ville promenera hela tiden, frank undrade om det där ballongsläppet var så särskilt bra för miljön.

glasskiosken hade hunnit stänga när vi skulle handla.

det blev lite glass hemma i trädgården under tiden jag fixade med maten.
till efterrätt åt vi världens godaste kladdkaka.

frank ville att jag skulle skriva ned receptet till honom.
han har betygsatt kakan längst ned i receptet.
"skitgod!"

han säjer att han skall bli kock när han blir stor.

men man kan ändra sej.
han har under flera år sagt att han skall bli cowboy.
och bo i öknen.
eller bo kvar hemma på övervåningen.
"jag får se lite".

vi har i alla fall haft en trevlig dag.
jag kände mej nästan som en vanlig mamma där i parken.
fast att jag var inne i en tjock bubbla.
en stor tjock bubbla runt oss -mej och familjen och vår valborgsmässoafton.
vägg i vägg med livet utanför.
livet där alla andra människor och deras valborgsmässoafton har sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar