torsdag 21 april 2011

noll komma sjutton

och så var vi hemma igen.
"looolittt" sa lilly när jag sa att pappa skulle hämta oss.
"lilly fölla määä!"

med ett stort påskägg i famnen på lilly lämnade vi sjukhuset för denna gång.

så underbart att komma hem till resten av familjen!

lillys vita värden hade störtdykt innan behandlingen.
hade värdena legat något pytte lägre, hade vi förmodligen fått skjuta på behandlingen.
så efter den här omgången riskerar lilly få riktigt låga värden igen.
och med låga värden kommer infektioner.
och med infektioner kommer sjukhus, antibiotika och hemsjukvård.

nu njuter vi av varje dag vi kan vara hemma.

7 kommentarer:

  1. Harligt, njut sa mycket ni kan!
    Glad pask onskar vi fran Texas

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi njuter! Glad påsk önskar vi Er! Kram ulrika

    SvaraRadera
  3. Åh så skönt att det gick snabbt så ni får vara hemma i påsk. Dags att ni har lite tur nu tycker jag, så hon slipper infektion. Håller tummarna för det. Kram och glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Va härligt att ni fick komma hem i påsk!!! och att hon blir så glad!!! njut och tänk bort infektionerna... de kommer kanske antagligen, men njut så länge de inte gör det!!! Måste ju fråga vad Lilly fick i sitt påskägg... knäckebröd? eller godis? stor kram till er! och glad påsk!!!

    SvaraRadera
  5. Mysigt att få tillsammans i påsk och hoppas bacillerna håller sig borta.

    Glad påsk!!!

    SvaraRadera
  6. Mor gav mig adressen till din blogg som jag nu streckläst. Jag önskar er en, i den mån som går, en fridfull påsk. Jag tänker på er. Kram Anton M

    SvaraRadera
  7. Malin: ja, så skönt! Det gick ner snabbt och ganska illamåendefritt.
    Glad påsk till hela familjen!
    Nina: nej, inte knäckebröd utan godis... Men vi kan offra oss för godiset som hon ratar. Så får hon som hon vill; knäckebröd i små bitar...
    Kram och glad påsk!
    Anton: så glad jag blev när jag upptäckte din hälsning. Hoppas du mår fint!
    Jag pratar lite då och då med din goa mamma. Hörde att du är tillbaka i Göteborg. Men inte just i påsk. Ha en trevlig påskhelg, kram! Ulrika

    SvaraRadera