fredag 22 april 2011

pojke eller flicka

det blev en liten tur till stugan i dag.
skönt väder.
nästan lite sommarvärme.

leif fick hjälp av frank och ingrid med lite målning.

vi åt lite lunch ute på altanen.

och så upptäckte vi den lilla ödlan som förmodligen bor under farstutrappen.
barnen tyckte att den var så fin och spännande.
de försökte mata den med en död fluga och lite gräs.
frank spelade lite på en flöjt, för att den kanske tyckte om det.

när vi åkte hem frågade frank ingrid om hon visste vem som var hans bäste vän.

"den lilla ödlan", berättade frank.
"undra om det är en han eller hon?", sa ingrid.
"jag vet inte, men jag kallar honom gary", sa frank.
"han är väldigt cool i alla fall", tyckte ingrid.

och så funderade hon en stund innan hon fortsatte.
"nästa gång vi åker till stugan skall jag kolla om han har en snopp eller inte".

det låter så modigt.
särskilt som ingrid gallskrek när en humla flög förbi henne tidigare.

1 kommentar:

  1. åh va sött! Du skriver så fint om dina barn! Jag blir alldeles blöt i ögonen... men ler stort hela tiden när jag läser om er fina dag i stugan! Hoppas ni får fler fina dagar i helgen! stor kram och glad påsk!

    SvaraRadera