lördag 11 december 2010

sovmorgon

i morse vaknade jag med lite dåligt samvete.
jag har sovit helt okej ända fram till att frank ropade på pappa på morgonkvisten.
då fick jag helt plötsligt lite utrymme.
och jag somnade och sov och sov och sov.
jättegott sov jag.

när jag kom ner i köket var hela familjen igång, och leif höll på med frukosten.

kände mej lite skamsen.
och hade nog fortfarande varit det om inte leif avslöjat sej.
han hade vaknat en kvart tidigare.

barnen hade varit uppe själva rätt länge.
och hittat godis.
godis papper på toaletten, i barnens rum.
röjt i källaren.
inte sånt källarröj man planerar att göra men aldrig gör.

så oansvarigt av oss.
men den goda nattsömnen hade gett oss tålamod.
leif var nästan lycklig när han tvättade bort tusch från källargolvet, plockade ihop resterna av det som en gång i tiden (i måndags) var en luciakrona.
jag gnolade nästan lite när jag plockade upp godispapper och clementinklyftor från mattan i barnens rum, från toagolvet och lite varstans.

i morgon ställer jag klockan.
det räcker kanske om jag har tålamod varannan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar