fredag 24 december 2010

god jul

vi önskade oss en julafton tillsammans hela familjen.
den önskan slog in.

men lilly har varit hängig i dag.
när jag ser hur lilly mår efter en högdosbehandling, gör det så fruktansvärt ont i mej.
så ont så det känns fysiskt.
det blir så tydligt att hon är väldigt sjuk.

i går kväll vaknade hon efter någon timmas sömn.
grät och vi kunde inte trösta.
vi gav henne alvedon, men det tog tid för henne att komma till ro.

i morse när vi vaknade upptäckte vi att hon är ordentligt röd under sina fötter.
det ser ut att bli blåsor.
hon vill inte gå, eller att någon kommer när hennes fötter.

hon har sovit i omgångar i dag,
men var vaken när lite gäster kom på julaftons kaffe.

och hon var vaken när jultomten knackade på hos oss.
lilly blev lite rädd.
jag hade lilly i knät, och fick viska i hennes öra att det bara var pappa som klätt ut sej.

fastän rättvisan inte finns, så känner jag att det är så orättvist att lilly skall behöva må så dåligt.
att hon skall behöva vara sjuk.

vi har trots allt haft en mysig julafton.
vi är glada att vi kunde vara tillsammans.
hemma i det stora vita huset.

jag vill önska er alla, som följer mej och min familj genom "bom sicka bom",
en riktigt god jul!
och stort tack för jättefina julhälsningar!

kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar