måndag 6 december 2010

rockstjärngosse

behandlingen gick bra idag.
först blev det provtagning, lillys värden går sakta upp, men inte tillräckligt för att öka på dosen med cytostatika tabletterna.
lilly fick sin spruta, vi lekte, fikade, tandläkaren kom dit för att kolla lillys tänder, vi ritade som vanligt, och väntade och väntade.
lilly fick ett litet födelsedagspaket av snälla lekterapin.
och vi kom hem i god tid till lussefirandet.

det blev jag som fick gå och se lussetåget på förskolan.
frank och ingrid var världens finaste stjärngosse och lucia.

frank sjöng i mikrofon tillsammans med två andra barn, och struten höll ihop hela tiden.
jag hamnade på ena sidan av lokalen, och längst bort på andra sidan stod min sankta lucia med nästan alla ljus i kronan tända.

det var lite svårt för dem att koncentrera sej på sångerna innan de upptäckt mej i publiken.
frank vinkade lite diskret med handen som inte höll i stjärnan, och sen följde han med i resten av sångerna.

när han stod där och sjöng så vackert höll jag nästan på att glömma bort att han i går natt vaknade och började prata med leif om vilka kläder han skulle ha på sej idag.

jeans med hål på knäna
kedja som hänger i jeansen
två sjörövartatueringar (läskiga)
långärmade t-shirten med dödskallen

för då ser jag ut som en rockstjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar