onsdag 9 februari 2011

Vill vara här och där

Det har varit skönt att vara hemma ett par dagar. Jag har kunnat sova, och hann fixa lite som kommit efter.

I går hämtade jag Frank och Ingrid lite tidigare från dagis, så att vi hann köpa födelsedagspresent till Leif som fyller år imorgon.

Efter det gick vi till Cyrano, och åt mumsig pizza (med tunn botten) bakad i vedeldad ugn.
Ingrid undrade varför glasen på bordet stod upp och ner. Jag förklarade att det är för att de inte skall bli dammiga inuti när de står framme.
Men Ingrid trodde att jag tyckte det var dammigt i hela restaurangen.
Hon kollade glaset för säkerhets skull, så det inte låg nån dammråtta på botten när vi hällde upp fanta.

När jag lämnade Frank och Ingrid på förskolan i morse, hann jag få flera omgångar hejdåmammakramar innan jag kunde springa vidare.

När jag kom till sjukhuset ett par timmar senare fick jag flera omgångar hejmammakramar av Lilly.

Jag och Leif hann sitta och prata en stund innan han packade och åkte hem för att hämta barn på förskolan.

Det blir fortfarande bättre för varje dag.
Det låter fortfarande från lungorna, hon syresätter sej bättre, men det håller sej runt 90%.

Hennes vita värden har börjat sjunka igen.
De skall helst upp lite, eftersom det närmar sej högdosbehandling.

Vi vet inte riktigt hur planerna ser ut nästa vecka. Ena stunden skall vi skjuta lite på behandling, nästa stund är det viktigt att hon följer sitt schema.

Vi får helt enkelt vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar