tisdag 8 februari 2011

snälla lilly sätt dej där

lilly är på bättringsvägen.

men vi vet ännu inte om den planerade högdosbehandlingen kan genomföras nästa vecka.

på torsdag får hon sin sista dos av antibiotikan som sattes in först.
på lördag får hon sista dosen av den andra antibiotikan hon får intravenöst.

den tredje sorten, som blev utbytt till vanlig mixtur, vet vi inte om hon skall fortsätta med.
den får hon inte kombinera med cellgiftsbehandlingen.
det måste gå minst sju dagar mellan den antibiotikan och högdosen.

vi vet ju att det är viktigt att hon följer sitt behandlingsschema.
men samtidigt känner vi att hon verkligen behöver lite tid för återhämtning.
så på ett sätt skulle jag önska att man sköt på högdosbehandlingen en vecka.

hon har inte haft feber sedan i lördags.
syrgas har hon lite från och till.
hon syresätter sej fortfarande väldigt svajigt.
mellan 85-92% utan extra syre.

i går läste jag om en liten pojke som tog sin allra sista cellgiftstablett i fredags.
jag har under hela hans behandlingstid följt honom och familjen via vänner.
när jag läste om sista tabletten, sista behandlingsdagen,
sista dagen på ett två och ett halvt års cancerhelvete,
insåg jag att det finns faktiskt ett slut.

jag vill att lilly sitter på en av de fyra stolarna bredvid den fina lilla pojken.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också att hon sätter sig på en av de stolarna!

    SvaraRadera