söndag 6 februari 2011

En liten nypa frisk luft

Så skönt att komma hem.
Så härligt att komma utanför sjukhusväggarna.

Lilly har sluppit syrgas under eftermiddagen, då hon legat runt 90% i syremättnad.
En antibiotika är utbytt från intravenös till vanlig mixtur.
Hon har inte haft någon feber idag.
Känns som flera små framsteg.
Igen.

Lilly har varit riktigt dålig den här veckan. Av vad som fortfarande antas vara förkylning.
Å ena sidan är jag glad att det förmodligen inte varit något annat, värre.
Å andra sidan blir jag lite rädd om en förkylning kan påverka henne så kraftigt.
Särskilt som värdet på hennes vita blodkroppar var bättre än de någonsin varit sedan hon insjuknade i leukemi.

Jag har längtat hem så jag kunnat spricka.
Nu längtar jag efter Lilly minst lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar