fredag 11 februari 2011

Behandlingen får vänta

Nu är det bestämt att högdosbehandlingen blir framskjuten en vecka.
Fast att jag vet hur noga det är att hålla sej till schemat, känns det som en stor lättnad.

Vi behöver få lite återhämtning.
Allra helst Lilly.

Hon behöver få sova i sin säng.
Röra sej fritt.
Leka med sina leksaker.
Leka med sina syskon.
Äta hemmamat och hjälpa till att duka bordet.

Näst sista dosen antibiotika droppar nu så sakta.
Lilly ligger i min säng och sover. Dubbelvikt på tvären.
Utan syrgas och andas lugnt.

Just nu känns det rofyllt.
Konstigt.
Det är sån kontrast till vad jag egentligen känner.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att Lilly fått komma hem och ni alla får vara tillsammans hemma.
    Hoppas nu att det blir en vecka hemma utan sjukhusbesök.

    Trevlig helg önskar jag och tjejerna

    SvaraRadera
  2. Ja, vi behöver så väl en sjukhusfri vecka.
    Trevlig helg önskar jag er också!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera