onsdag 2 februari 2011

Modiga lilly

Lilly mår inte alls bra, och trots att flera doktorer nu lyssnat på henne och alla hör en lunginflammation, så syns ingenting på röntgen bilderna.

Hon andas 65 andetag i minuten, och utan syrgas kom hon nyss bara upp till 76%.
Hon har feber hela tiden och nyss satte man in ytterligare två sorters antibiotika.
De har tagit en mängd olika virusprover, både i näsa svalg och blod. En fjärde blododling togs under eftermiddagen.
Nu tar man även prov för att kolla eventuell svampväxt i blodet.

Lilly är så modig och medgörlig.
Förutom med syrgasen.
Men nu har jag tejpat fast syrgas slangen på hennes tröja.
Smart.

Smart är inte vad jag känner mej nu.
Bara orolig.
Jätte orolig.

2 kommentarer:

  1. Mina yngsta barn Alice 6,5 och Axel 11 följer er familj på bloggen via mig. De frågar ofta hur det är med Johannas systers familj. När jag läste dagens blogginlägg hördes Ånej och Stackars Lilly från dem och i mig lät det likadant...
    Vi gör vad vi kan, Lilly med syskon finns med både vid morgon- och kvällsbön. Som förälder känner jag väldigt mycket med er föräldrar också. Ni är så tappra och ett par riktiga superhjältar!
    Kramar från Nina och de små A:na

    SvaraRadera