onsdag 23 februari 2011

Tidsfördriv

Vad vi gör när vi är på sjukhuset?
Tja.
Jag måste tänka efter.

Jag kommer inte på vad jag gör hela tiden.
Men jag har knappt öppnat tidningarna jag hade med mej.

Jag har bytt Lillys blöjor typ tvåhundra gånger idag.
Och vägt blöjor, avläst provstickor och fyllt i kissejournalen lika många gånger.

Och så har jag bytt film ungefär lika många gånger.

Och det känns som att det har knackat på dörren lika många gånger.

Vi har fått matbricka fyra gånger.
Jag har hämtat kaffe femtio gånger.
Hämtat sondnäring till Lilly fyra gånger.

Bäddat.

Plockat upp pusselbitar från golvet tusenmiljonersmiljarderds gånger.
Plockat upp papperstussar, filmfodral, kritor och smörgåsar.

Sjungit med clowner, sjungit utan clowner.

Åkt på stryk av arg Lilly.
Fått underbara kramar av hennes perfekta små armar.

Läst böcker om Ellen, Rut & Knut och Nell.

Tröstat ledsen Lilly.
Busat med fnittrig Lilly.

Bäddat ner en trött liten Lilly som ikväll bytt ut gosedjuret till ett filmfodral.

Men något annat kan jag inte komma på att vi gjort.

2 kommentarer:

  1. Haha, du har gjort massor. Fast ändå vet man inte riktigt vad man gjort, men när du specar upp det så blir det en hel del ändå. Tidningarna får du nog snällt läsa när du är inlåst på toa tror jag. Men det låter som ni har fått lite bra egentid idag. Hoppas L sover i natt och att du också får lite sömn för att få lite ny kraft och klarar samma procedur i morgon.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mia: Man blir förvånad över att det är så. Man håller på med allt och ändå ingenting. Kram !

    SvaraRadera