lördag 5 februari 2011

Världsbäst

Samma datum.
Samma sjukhus.
Också en lördag.
Fast sex år bakåt i tiden.

Världens mest omvälvande upplevelse, och den lyckligaste lördagen i mitt liv.

Jag blev väckt ur min narkos av en nybliven pappa och en liten bebis som var så söt som ingen annan.
En liten knuten hand, som jag hälsat på många gånger innan när jag lagt min egen hand mot magen.
En liten, liten hand med smala små fingrar.

Livet tog en helt ny vändning den dagen.
Aldrig trodde jag att jag skulle kunna lära mej så mycket av en så liten.
Bara av att hålla mitt alldeles eget nyfödda lilla barns lilla hand i min.

Jag kände en lycka och kärlek som var större än jag trodde var möjligt.

Jag blev mamma till dej, Frank, och jag är så glad för du kom till oss!

Grattis på sexårsdagen!

Du är världsbäst!

2 kommentarer: