torsdag 10 februari 2011

Hemlängtan

Lilly har varit utan syrgas hela dagen.
Hon har varit pigg och glad och arg.
Vi har varit och lekt och pysslat en stund på Lekterapin.

Det är fortfarande lite fram och tillbaka med besked om högdosbehandlingen nästa vecka.
Men nu handlar det mest om att hon inte får sjunka mer i sina vita värden.

Hon får sista antibiotika dosen på lördag morgon, därefter räknar vi med att vi kommer hem.

För att förmodligen läggas in på måndagmorgon för behandling...

En halv lördag och en hel söndag med hela familjen.

En och en halv dag hemma efter dagar och veckor av hemlängtan.

2 kommentarer:

  1. Då jag läser dina rader får jag ännu en påminnelse om hur skört livet är.
    Å hur tacksam jag är att det var jag och inte mitt barn som fick gå ronden mot cancermonstret.

    Varma styrkekramar.
    Många.

    SvaraRadera
  2. Ingen mamma eller pappa vill se sitt barn sjuk.
    Och inget barn vill se sin mamma eller pappa sjuk.
    Jag hoppas att du mår bra i dag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera