söndag 1 januari 2012

I morgon är det måndag igen

Det förra året avslutades med knytkalas med storebrors familj och värmlänningar.
Och ryggvärk.

Vi hade en riktigt trevlig kväll, och barnen höll sej vakna en bra bit in på det nya året.

Jag har inte gett några nyårslöften.
I år heller.
Bara önskat.
Eller kanske inte ens önskat.

Istället frågade jag Frank och Ingrid idag vad de kände att de skulle vilja bli bättre på, eller lära sej under det här året.

Som vanligt har Ingrid svar.
"Jag vill lära mej att tända ljus. Och vattna blommor. Och lära mej klättra i träd utan att byxorna går sönder".

Frank vill lära sej spela några toner på el-basen. Och engelska.
För rockbandets skull.

Och jag.
Jag vill bli bättre på att tänka framåt.
Tänka positivt.
Och att tro på framtiden.

Det här året kommer Lilly bli färdigbehandlad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar