torsdag 29 december 2011

Aj

Vid kvällsmaten satt vi och pratade om lite ditt och datt.
Och på något vis kom vi in på hajar och hajtänder och hajar i vattnet.

Ingrid är inte rädd för något.
Utom just hajar kanske.

"Om man åker till ett ställe där det finns hajar i vattnet, så kan man sitta och gräva i sanden i stället", sa Ingrid.

Och fortsatte.

"Om en haj kommer och biter i den här knölen på foten" sa hon och pekade på fotknölen vid vristen, "då gör det nog jätteont".

Ja. Det gör nog ont.

På tal om ont, så har Lilly klagat ett par dagar på ont i magen.
Vi blir oroliga, men bestämmer oss för att avvakta.

Och jag klagar på ont i ryggen.
Det var inget bra sätt jag tog nej nedför trappan häromdagen.

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni fick ett bra nyår med lugn och ro och tillförsikt inför det nya året. Kram M

    SvaraRadera
  2. Madlar:
    Vi fick ett trevligt nyårsfirande!
    Jag känner en viss ambivalens inför nyårsfirandet varje år, men vi hade en riktigt trevlig kväll med väldigt trevligt sällskap.
    Jag hoppas att du fick en fin kväll. Och önskar dej en god fortsättning på det nya året.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Min dotter är oxå besatt av hajjar. Det är dagen troll liksom... Själv blev jag rädd för djupt vatten efter jag sett Hajenfilmerna. FAST jag VET att det inte finns hajar i Sverige...

    SvaraRadera
  4. Miss i:
    Man kan ju aldrig veta... Du har väl hört talas om brugd? Googla på det annars...
    Men bara om du kan hantera din hajskräck.

    Tång i vattnet är också väldigt obehagligt.

    SvaraRadera