söndag 11 december 2011

stjärnor

efter maten hällde vi upp lite kaffe, tog fram några pepparkakor på ett fat och tände tredje ljuset.
drack snabbt upp kaffet.
pepparkakorna länsades av små barnahänder.
ljusen blåstes ut och den tredje adventsfikan var över.

jag sprang i väg för att köpa batterier till luciakrona och tärnljus.
när jag senare stod i tvättstugan och strök lucialinnen visste jag inte att det ljud som bedövade mina öron var detta och detta.

nu sover rockstjärnorna.

en av dem med nästan feber.
den stjärnan får inte ha feber.
för då måste den stjärnan till doktorn.

och en stjärna med hosta.

och en stjärna som hade väldigt mycket att prata om innan han somnade.

4 kommentarer:

  1. Åh så härligt att ha ett sånt rum! Så söta de är och vilket minne. Det gäller att filma de små fina stunderna och inte bara födelsedagar.

    kram

    SvaraRadera
  2. Mia:
    Det är fantastiskt att ha det där rummet.
    Det är många filmer man skulle filmat... Den här gången blev det av.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. åh va söta de är!!! Ni har verkligen galet fina barn! Synd att Lilly inte kunde vara med i luciatåget på förskolan, tur att ni har resurser till ett eget litet tåg hemma! Håller tummarna för att hennes värden går upp igen så ni får en lugn och mysig jul! kram

    SvaraRadera
  4. Nina:
    Ja, de är galet galet fina.
    Tack!
    Vi skall ha lite lussemys hemma idag, jag och Lilly.
    Kram!

    SvaraRadera