onsdag 14 december 2011

Julefrid en liten stund

Vi åkte ner med Lilly till sjukhuset på förmiddagen.
Doktorn undersökte och prover togs.
Hennes värden var oförändrade.
Allt tyder på att hon går runt med något virus som inte riktigt vill bryta ut.

Barnen har turats om att vara förkylda och sjuka de senaste veckorna.
Inte mycket har blivit gjort av det där som skall stökas med innan jul.

Jag känner mej lite stressad.
Det är svårt att planera från ena dagen till nästa.
Och på dagarna är det nästan omöjligt att få något gjort.

"I kväll", tänker jag.
"När barnen har somnat".
Då skall jag göra allt jag inte hunnit under dagen.

Men då är jag så trött så det enda jag orkar är att sätta mej i soffan en stund.

Och så är vi ännu en dag närmare julafton.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där... Man hinner/orkar inte med allt. Emilias neutrofila är också låga så jag hoppas vi hinner med julstöket nu med henne när hon inte går på dagis.
    Hoppas på ökade värden för er och ingen feber!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Cissi:
    Hoppas Emilias värden går upp snart, så att hon klarar sej undan infektioner under julhelgen!
    Kram!

    SvaraRadera