söndag 4 december 2011

Till mina älskade små tjejer

Mina älskade små tjejer.
Mitt liv blev så förändrat den där natten för fem år sedan.
Länge trodde jag att jag skulle återvända till mitt liv. Som det var.
Tills jag under resans gång förstått att jag aldrig kommer tillbaka dit.
Kan inte.
Vill inte.
Livet tar oss framåt. Vidare.

Mina älskade små tjejer.
Från första stund jag såg er visste jag att livet ville lära mej mer.
Att få vara eran mamma är stort.
Som att vara utvald.
Som att vara stark och skör.
På samma gång.

Mina älskade små tjejer.
Inte kunde jag ana att det fanns så mycket kärlek i mej.
Inte kunde jag ana hur mycket vi skulle behöva gå igenom.
Inte kunde jag ana alla superkrafter ni lockar fram.

Mina älskade små tjejer.
Ni lockar mej till skratt.
Ni lockar mej till tårar.
Ni får mej att vilja vara en bättre människa.
Och vilja leva livet som det är.

Grattis på femårsdagen, mina fina fina tjejer.
Tack för att jag fick bli eran mamma.

5 kommentarer:

  1. Återigen va du skriver fint! Kram lillsyrran!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint skrivet, som alltid! och grattis till dina fantastiska flickor... och grattis till dig/er som fick dem i era liv! kram

    SvaraRadera
  3. Jag är sååå imponerad av din förmåga att uttrycka dig! Underbart skrivet! Kram/moster Ann

    SvaraRadera
  4. Grattis till dom och till dig!!!

    Maria i Dubai

    SvaraRadera
  5. Så fint skrivet.

    Har också två små tjejer.

    Jag vaknar till varje gång jag läser din blogg. Ibland vågar jag knappt gå in bara för att jag vet att jag blir tagen.

    Styrkekram till dig du verkar vara en fantastisk mamma!

    SvaraRadera