söndag 8 januari 2012

Vad har vi gjort?

Den här dagen har hela familjen ägnat sej åt olika evighetsprojekt.

Leif har, tretton år efter påbörjad renovering av vinden, börjat sätta taklister.
Har man någon gång satt taklister i snedtak vet man.
Att lister.
Det är lite klurigt att få till.

Frank har spelat tv-spel.
" Meh! Jag kan inte stänga av NUU!"...

Ingrid har pärlat armband och halsband.
Till en stor del av jordens befolkning.

Lilly har velat äta knäckebröd hela dagen.
"Meaa käckeee!"
Jag brer smör på det ena efter det andra.
Sen går jag och plockat knäckebröd lite här och var.

Mitt evighetsprojekt i dag har förutom knäckebrödssmörning varit tvätt.
Tvätten blir aldrig färdig.
Jag tvättar och viker och lägger i garderober, och klär på och slänger i tvätten, och tvättar och viker och...

Inget särskilt, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar