tisdag 2 augusti 2011

har ingen aning

lilly har inte mått särskilt bra i dag.
hon är blek och har mest legat och blundat och gnytt.

vi frågar om hon har ont.
om det känns konstigt, om hon är törstig, hungrig eller vill se på film.

ena stunden svarar hon ja, och fortsätter gny.
nästa stund svarar hon nej, och fortsätter att gny.

och en stund orkar hon leka lite.
eller rita.
"bara på pappret", säjer hon.

hon är mörk under ögonen.
kinderna har blivit rundare av kortisonet.
och hennes mage har svällt.
och hon är trött i sina ben.

och ingen vet vad hon vill.
inte ens lilly själv.

2 kommentarer:

  1. Stackars liten :(! Hoppas att hon får må bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har följt din blogg ett tag nu. Hittade hit när jag låg inne med min Emilia som också har ALL. Det är mindre än 1 år kvar av behandlingen och Emilia får rent tablettunderhåll och mår förhållandevis bra.

    Du uttrycker så bra de tankar och känslor man har haft genom hela behandlingen men inte kunnat beskriva. Hur otroligt tufft det är.
    Det Lilly har fått gå igenom borde ingen behöva göra men man har lärt sig att allt kan hända.

    Kortisonperioder är något jag verkligen hatar. Det slår ut dom så otroligt mycket och lägg till Vincristin som gör att det gör så ont i kroppen. Emilia har blivit trött men rastlös, humörsvängningar. Varje gång hon fått vincristin så har hon slutat gå. Hon kan fortfarande inte riktigt hoppa eller springa. Ska bli 4 om 1 vecka.
    Nu hoppas jag det går bra för Lilly och hon snart mår bra igen!
    Kram och lycka till!
    Cissi

    SvaraRadera