lördag 28 maj 2011

regnskurar och förväntningar

imorgon åker vi till liseberg.
familjen har blivit ditbjudna av stiftelsen för drottning silvias barnsjukhus.

barnen har pratat om detta varje dag sedan vi fick inbjudan.
alla grejer som skall åkas.
alla glassar som skall ätas.
alla chokladhjul som skall snurras.

och, eller hur att mors dag alltid är lagom varm och solig.
det är i alla fall så vi har planerat dagen.

men i morgon verkar det bli regn.

jag nämnde det häromdagen.
"tänk om det blir regn på söndag", sa jag. "hur gör vi då?".

jag fick svarta blicken av ingrid.
"det finns väl RRREGNKLÄÄÄDERRR!".

det blir inga ändrade planer.
och förmodligen inget annat väder.

i dag tog leif en sväng till stugan.
och hämtade mina gummistövlar.

medan barnen förväntar sej en heldag bland karuseller och gröna kaniner,
går jag runt och förväntar mej regn.

och kanske lite frukost på sängen...

2 kommentarer:

  1. Ja, gör nu som dina barn säger, du vet, det finns inget dåligt väder osv. Hoppas ni får en underbar dag oavsett väder.

    SvaraRadera
  2. Klart jag gör som barnen säjer! Deras glädje, lycka och kluckande skratt är värt varenda droppe regn! Vi hade en toppendag!

    SvaraRadera