tisdag 4 januari 2011

Piggare Lilly

Lillys värden går åt rätt håll idag.

Crp har vänt ner till 70, Hb håller sej fortfarande över gränsen för påfyllning, trombocyter har gått upp ordentligt av sej själv, och de vita vänder pyttelite uppåt.

Avdelningen har kontaktat hemsjukvården, och de kan ta över medicineringen från och med imorgon kväll.
Om hennes Crp fortsätter nedåt, och hon förblir feberfri.

Eftersom Crp gått ned så bra, fick hon cellgiftsbehandlingen idag. Den hon egentligen skulle fått igår. Känns bra att inte skjuta för länge på behandlingen. Hon får inte sin dagliga tablettdos av cellgifter så länge hennes vita värden är så låga.

Man ser tydligt att hon är piggare.
Vi håller tummarna för att vi kommer hem i morgon.

Fast Frank kommer nog bli lite besviken.
Lilly har brutit nyårslöftet flera gånger de här dagarna
Både när Lekterapin var här igår, och idag när doktorn var inne här och pratade lite med oss.

2 kommentarer:

  1. Va bra att det går åt rätt håll.
    Men Frank blir nog lite besviken på nyårslöftet men det är inte alltid så lätt att hålla dem heller. Kan ju bero på medicinen el hur? Men Lilly försöker säkert hålla löftet när hon väl är hemma tror jag, hoppas Frank tror det också.
    Var rädda om Er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag citerade din blogg i min och hade rekordmånga besökare dan dagen! Många har hört av sig till mig på facebook och tyckte det var så bra det du skrev om önskan inför 2011.
    Mina yngsta barn Alice 6 och Axel 11 har kommit hem till mig nu och jag berättade om "Johannas systers familj" vilket berörde dem enormt. Axel pratar ofta om Lilly och frågar hur det är med henne. Nu när jag berättade att hon var bättre utbrast de båda i jubel! Hahaha... de blev så glada, jag med.
    Axel har en klasskompis som har haft cancer och åker till Uppsala för kontroller varannan vecka. Men han mår bra nu.
    Ta hand om er! Kram Nina, Axel & Alice

    SvaraRadera