onsdag 12 januari 2011

ett par kilo hit eller dit

eftersom det är min födelsedag, åt vi lite tårta i dag.
"vad stor du har blivit, mamma" sa ingrid.
lagom till att jag skulle skära upp en liten tårtbit till mej.

jag fick ingen våg, som jag önskat mej.
vågen som står i badrummet visar lite olika.
ställer jag mej på vågen när den står åt ena hållet, väger jag två kilo mer än om vågen står åt andra hållet.

i stället för en våg fick jag ett promenadband.
eller löparband om man så vill.

jag tror att jag fattat den fina vinken.

hädanefter skall jag alltid ställa vågen mot nordväst.

3 kommentarer:

  1. Ingrid hon är rolig hon, trodde dock hon menade åldern, att du mognat;) Inte att du blit större till det yttre! O du ta vågen som visat mindre!!! kram

    SvaraRadera
  2. lena: tack!
    jojjis82: ja, hon är rolig. det var faktiskt åldern hon menade, men kommentaren passade fint till tårtan...

    SvaraRadera