fredag 28 januari 2011

kurs i livserfarenhet

jag är väldigt trött.
och det snurrar massor i huvudet.
jag orkar inte riktigt tänka tankarna klart.

lilly har bra vita värden nu.
fast egentligen är de usla.
men bättre än vad hon haft på väldigt, väldigt länge.

fast hon är lite snuvig, gnyr nätterna igenom, och har lite lätt förhöjd temp.
så även om vi skulle kunna slappna av lite, så har vi inte riktigt ro att göra det.
i alla fall inte tillräckligt för att kunna planera upp vår tid.

jag längtar så tills vi kan bestämma oss för att göra saker.
att sluta planera i hop med en massa ord som om, i fall, kanske, det beror på, troligtvis, möjligen, eventuellt...

jag bläddrade igenom gratis-kuriren tidigare.
jag läste en massa annonser från olika studieförbund, som erbjuder kurser av olika slag.
man kan lära sej så mycket. om så mycket.
men inte om allt.

jag söker efter en kurs som skulle kunna lära mej det jag allra mest behöver nu.

jag eftersöker en kurs som vänder sej till trötta, slutkörda mammor som har ett stort behov av att få energi, inspiration och daglig motion.

tips om hur man får bort bekymmersrynkor.

en kurs där mammorna får lära sej tålamod, lära sej prata med lugn och avslappnad röst, och får tips om hur man slipper tjata.

en liten lathund för hur man lyckas laga mat som maggan i köket på förskolan.

hur man pratar om livets allvar utan att skapa oro, rädsla, mardrömmar.
hur man pratar om cancer och barn.
hur man lär sej drömma om en framtid utan orosmoln.
hur man lyfter blicken och ser en större vy.

en kurs där man lär sej ett system för att komma ihåg alla mediciner alla barn skall ha morgon och kväll.

jag hittade inte något som stämde med mina behov.

precis innan jag slog ihop tidningen såg jag den där bokmärkesannonsen från barncancerfonden som ber om hjälp att rädda alla drabbade barn bli friska från cancer.

2 kommentarer:

  1. Älskade älskade syster! Du skriver så fint, tror det är många i er sutuation som verkligen önskade att det fanns sådana kurser... Jag ringer dig ngn dag, själv fixade jag tentan, så nu slipper jag tänka på den! Nu är det bara full satsning på uppsatsen!

    Kram på er i cyberrymnden!!!

    Ps. såg att lilla anna o långa farbrorn skulle gå på bio o önskade så att få tagit med Ingrid o Frank på den! Men bor ju lite för långt bort...

    SvaraRadera
  2. leif tog med frank o ingrid på långa farbrorn idag...
    vi hörs av!
    kramar

    SvaraRadera