torsdag 6 januari 2011

mega mind

i natt sov vi lite mindre än vi var vakna.

ingrid har legat vaken bredvid mej och pratat halva natten.
och hållit mej vaken på de trettio centimeter av sängen som jag fick att sova på.
som jag inte sov på.

lilly har gnytt bredvid leif, och hållit honom vaken på hans trettio centimeter.

efter nästan en vecka av dålig sömn, hade jag behövt lite återhämtning.

och hade leif fått lite mer sömn, så kanske han hade hållit sitt nyårslöfte.

i förmiddags var jag ute med ingrid och försökte göra snölyktor och bygga snögubbe, men det gick inte så bra med snömodd.
i stället gjorde vi några snöänglar, och skottade en liten gång för hemsjukvårdarna.

frank och jag gick på bio på eftermiddagen.
så skönt och avkopplande att sitta i mörkret i biosalongen.

och få uppleva lite spänning mellan det onda och det goda.
en tuff kamp.
där det goda förgör det onda.
där det goda vinner till slut.

det goda mot det onda.
inte så långt från våran verklighet.
jag önskar att det var så enkelt att allt har ett lyckligt slut.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det lät som en bra dag men jag hoppas nätterna ska bli bättre för er.
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. hej, nina! ja, vi har haft en fin dag. så skönt att få vara hemma. tillsammans.
    kram ulrika

    SvaraRadera