onsdag 15 juni 2011

Lång dag och långa kramar

Långa långa kramar av Lillys underbara små korta armar.
Så släppte hon taget för en stund, och tittade mej i ögonen.
Sen blev kramarna ännu längre och hårdare.

Hon blev så glad när vi kom till sjukhuset.

Jag tyckte ändå att Lilly var lite hängig.
Det visade dej senare att hon hade feber.
Hon fick lite Alvedon, och blev lite piggare.

Ingrids undersökning gick bra.
Hon somnade som hon skulle.
Även om själva undersökningen inte är obehaglig, så känns det ändå i magen när jag sitter bredvid och håller henne i handen.
Alla sladdar som sitter fast på huvudet.

Efter en dryg timma gick vi tillbaka till resten av familjen.
Ingrid fick tvätta ur alla klisterpluttar ur håret i duschen i Lillys rum.

Vi fikade lite och sedan tog vi bussen hem.
Det kändes jobbigt att lämna Lilly.

Både Ingrid och Frank tycker att det är roligt att komma till sjukhuset.
Men jag märker också att de tycker att det är svårt att se alla sjuka barn.
Och se Lilly hängig och begränsad till sin droppställning.

Nu hoppas vi på att det inte blir mer feber, och att värdet som skall ner, går ner snabbt.

4 kommentarer:

  1. Fina supermamma! Ja, jag kan inte i min vildaste fantasi begripa hur ni klarar allt så som ni verkar göra. Så många motgångar i små barnkroppar...Skulle ni stå utanför och se på, eller i framtiden, så kommer ni nog också undra hur det var möjligt. Men nu har ni en vardag som genomlevs på bästa sätt. Jag hoppas så att ni har vänner som kommer med upplyftande överraskningar ibland, om det så bara handlar om nåt litet. Ber att ni ska gå mot hälsa och få kraft i livet! Kramar Maria Huddinge

    SvaraRadera
  2. Åh, vad gott med kramar. Så lite men ändå så underbart och gör så mycket.
    Skönt att undersökningen av Ingrid gick bra, att hon somnade som hon skulle.
    Fika är aldrig fel... Feber, feber bort, bort. Håller tummarna för att värdena går snabbt åt rätt håll.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med många, långa kramar! Och att Ingrids undersökning gick bra och är avklarad! Och jag önskar lika hårt att febern håller sig i chack, sticker iväg och håller sig ur vägen och att värdena gör som de ska! Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Tack för att ni tänker på oss och skriver så omtänksamt!

    SvaraRadera