lördag 11 juni 2011

Jag samlar

I kväll tog det väldigt väldigt lång tid att få barnen att somna.
Kanske för att det har konsumerats en hel del lördagsgodis under dagen, och därmed grundat för sockerchock.
Eller så är det för att jag är ensam med barnen ikväll.

Leif är på födelsedagsfirande för en kompis.
Hade det inte varit så komplicerat med cyostatikatabletter och knappen på Lillys mage, så hade vi kunnat ordna barnvakt, och jag hade också kunnat fixa i ordning mej och följt med på firandet.

Men så blev det ju inte, utan i stället har jag samlat på mej en hel del uscados.
Typ hur många som helst.

För framtida behov.

2 kommentarer:

  1. uscados...hhahahaaaaa. När dottern var yngre var det vanligt att vi delade på oss. Det var inte värt komplikationerna som följde bara för att vi både o dottern skulle vara ute sent. Men åren går, nu kan maken o jag gå på galej till långt efter midnatt o dotten är med sin assistent o har mys på sina villkor. Hoppas du kan kräva återbetalning ikväll ;)

    SvaraRadera
  2. Barnvakter som gärna ställer upp finns. Men allt runt omkring med mediciner och peg och dela cytostatikatabletter och handskar och alltihop, gör det lite mer komplicerat...
    När det kommer till uscadoskontot, verkar det dock som att vi samlat lika...
    Men färskt i minnet känns det som att jag skulle kunna köpa loss lite egentid...

    SvaraRadera