söndag 19 augusti 2012

Det svider och gör ont. Och det hjälper inte med plåster.

Lilly sitter i sulkyn.
Hon är lite trött.
Vi skall uträtta ett ärende nere på stan.

Inne i butiken vill hon inte sitta i sulkyn längre.
Hon vill gå runt och klämma och känna och riva och röja.

Vi skall förnya våra mobilabonnemang.
Och kanske byta operatör.

Vi nappar på erbjudandet.
Säljaren skall plocka fram ytterligare information i sin dator.
Men datasystemet är segt.

De har tydligen haft problem med det under dagen.

Datasystemet är helt mongo, säjer han.

Jag och Leif växlar blickar.
Och väljer att gå ut ur butiken utan nya abonnemang.





8 kommentarer:

  1. Hoppas han skäms, ring chefen så borde han få sig en tillsägelse, det där är verkligen kränkning!!!!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig kommenterat förr i din blogg men har läst med stor gläde. Har fått förmånen att lära känna en lära en fantastisk tjej och samarbeta direkt med I Johansson o K-modellen då våra goda goda vänner fick en tjej med DS för sex år sedan.
    Den där snubben på affären har ingen koll förutom möjligtvis på sina telefonmodeller, och det kommer man inte långt med i livet. Outbildat white trash-beteende. Men jag vet att det svider. Sprid ut till bekanta vilken butik/kedja osv. Konsumentmakt.Kram A

    SvaraRadera
  3. Bra gjort av er.
    Jag hade fått ett utbrott och sagt både det ena och det andra med tårar rinnande som det alltid gör när jag blir arg.
    Men det ni gjorde var det bästa.

    SvaraRadera
  4. Okunskap. Verkar sitta i längre för en del än för andra. Frågan är om försäljaren ens förstod varför ni gick. Förhoppningsvis gjorde han det. Och gör aldrig om det igen.

    SvaraRadera
  5. Jag sitter här och hejar och tjoar och hoppas det där arslet till säljare jobbar på provision. Folk uttrycker sig så illa (omedvetet, hoppas jag?) men om vi inte reagerar och säger ifrån förstår de inte att de sårar i sin omedvetenskap. Och ni sa ifrån alldeles perfekt tycker jag!

    Läser och anar att det är så att Lilly alldeles snart är friskförklarad nu. Är det så? Blir så alldeles fantastiskt lycklig för er skull då!!

    Många många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ullrika:
      Tänk så skönt det vore om hon blev friskförklarad nu! Men det dröjer. Hon är färdigbehandlad i slutet av oktober, men friskförklarad blir hon först fem år efter avslutad behandling.

      Det är svårt att tackla okunskap hos människor, när man blir sårad eller ledsen. Eller arg. Det är inte bara att säja till eller skälla ut. För det är ju just det där med okunskap. Man tänker istället i efterhand en massa kloka saker man skulle sagt. För att någon mer skall förstå. Och någon färre bli sårad.

      Ulrika

      Radera
    2. Ah. Men då är det bara lite drygt fem år kvar då kan man säga? *försöker vara positiv* :)

      Visst är det så att det är lättare att säga dom där witty one linersarna i efterhand, men jag brukar försöka samla på mig för då är det lättare att det dyker upp en bra och klok sak på rätt plats. Men blir man riktigt överraskad och sårad så hjälper det inte att ha lagt välriktade sparkar på lager. Man hinner liksom aldrig få fram dem, och då är det allra bästa att göra att bara gå. Precis som ni gjorde. Det slår så bra för säljaren kanske förstod. Försent, jo, men iaf. Bättre sent än inte alls som det brukar sägas.

      Radera
  6. Vet inte vad jag ska säga....jag hoppas bara att han insåg sitt misstag?! För i så fall fick han sig en rejäl spark-av sig själv. Så fruktansvärt pinsamt för honom.
    Bra val av er!
    Maria i D...snart

    SvaraRadera