måndag 16 april 2012

Sjukhus natt

Efter att jag lämnat Frank och Ingrid på skolan i morse, tog jag bussen till sjukhuset.

Lilly hamnade på väntelista på operation, och när sköterskan lämnade hibiscrubsvampen och ren skjorta, sa hon att det kunde vara dags när som helst.

Lilly var trött och arg. Som man är när magen måste vara tom.

Efter hibiscrubduschen fick Lilly sockerdropp genom den delen av cvk:n som fortfarande är hel.

Och så väntade vi.
Och vi väntade.
Och vi väntar fortfarande.

Operationen blir inte förrän i morgon. Hon får stanna på sjukhuset ytterligare en natt.

Tätt intill Lillys sjukhussäng har jag ställt den hopfällbara sängen som jag skall sova i.
Och jag skall hålla hennes lilla knubbiga hand i min.
Och somna till hennes svaga rogivande snarkningar.

2 kommentarer:

  1. Vilka kämpar ni är!!
    Det är nåt helt otroligt, MEN man orkar så mycket mer än man tror, det visar ni på.

    Kämpa på.

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar o tår att allt har gått så smidigt som möjligt! Tänker på er!

    SvaraRadera