söndag 3 juni 2012

stugfix och häxvrål

jag halkade lite på mossan i slänten när jag klippte gräset.
jag blir lite svettig när jag tänker på vad som hade kunnat hänt.
istället för en yttepytteliten blodblåsa på underläppen, hade jag kunnat haft lite trasiga tår.

ingrid satt i mitt knä i morse.
hon tittade på den lila blodpricken på läppen.
och så tittade hon på en liten röd prick på min näsa.

"du ser ut som en häxa, mamma."
"jag är väl ingen häxa!" sa jag förnärmad.
"nej, det vet jag väl!", svarade ingrid. "men du ser ut som en häxa".

lördagen skulle vi egentligen spenderat med barncancerföreningen på en båt i skärgården.
men vi blev tvungna att boka av båtturen, eftersom lilly haft hosta några dagar.

istället åkte vi ut till stugan och klippte gräs och rensade rabatter.
vi är så glada över att vi har vår lilla stuga.
vårt paradis.





2 kommentarer:

  1. Hi hi, av det lilla jag sett, en mycket söt häxa i så fall!
    Maria i Dubai

    SvaraRadera
  2. Mossa är aldrig bra. Eller jo. Det gör gräsmattan mjukare - faktiskt.

    Tur du fick behålla tårna och krams till er alla med förhoppning om en fröjdeful juni! Lite sol hade ju t ex inte varit helt tokigt tycker jag?

    SvaraRadera