torsdag 7 juni 2012

jag heter lilly, sa lilly, och sträckte artigt fram handen

den senaste veckan har vi pratat mycket med lilly om hennes nya skola.
den som hon skall börja i till hösten.
vi har pratat om skolan, hennes fröknar, hennes klasskompisar.

idag fick lilly träffa dem.
hon fick se sin nya skola, kolla in i matsalen, springa ett halvt varv i gympahallen.

det känns som en fullträff.

lilly möttes av kramar.
efterlängtad.
redan.

hon kommer stortrivas.
och det känns varmt i hjärtat.
och hoppfullt.

sjukdomen känns långt borta när jag ser lilly på nya platser.
med det ljusa håret som står åt alla håll.
lekfull, energisk, glad, nyfiken.

en stund senare gäspar hon.
trött.
fast klockan visar att det fortfarande är förmiddag.
det har varit så den här veckan.

provtagningen var en återigen en kamp.
hennes värden är lägre igen.
och i kväll var det dags för den stora medicinbrickan.

jag skulle vilja glömma att cancer finns.


1 kommentar:

  1. Så härligt att hon fann sig direkt i nya skolmiljön! Önskar så att hon ska få ha hälsan o kunna delta fullt ut! Ni är verkligen ena riktiga kämpar, och är värda ett låååångt o varmt sommarlov!
    På fredag kommer vi till Sverige igen, efter 10 månader som utlandssvenskar i Dubai. Men vi har ett år kvar. Bor i vår stuga utanför Tidaholm. Vem vet, kanske vi kan mötas på en fika nån gång?!!
    Har inte läst här på några veckor men kom på att jag saknade uppdatering. Märkligt vad en blogg av och med okända människor kan fängsla en och bilda ett äkta intresse. Du har verkligen fångat mig kära vän. Världen är inte bara full med elände, det finns mycket kärlek också om man vill ge o ta! Det håller jag fast vid! Kram från Maria i Dubai

    SvaraRadera