måndag 16 juli 2012

utflykt

det blev en mysig utflykt till marstrand idag.

vi åt mat på kajen tillsammans med solbränt båtfolk och matglada måsar.
och köpte glass på berghs konditori.

vi promenerade bort till båtellet.
jag vet inte om det heter så längre.
men den sommaren när jag jobbade där hette det så.
den sommaren när jag jobbade där tjänade jag tjugotvå kronor per timma.

vi gick upp för den branta backen till carlstens fästning.
barnen var faschinerade över kanonerna runt om på murarna.
och över den enorma silverpoppeln nedanför backen.
vi räknade ut att den snart är hundrafemtio år.

lilly tyckte inte om att åka färja.
tur att det inte tog så mycket längre än ett par minuter.

i bilen på vägen hem somnade tjejerna.
men ett litet stopp hos mormor fick dem att piggna till.

ett par glassar och några kramar senare åkte vi hem.
trötta, solkyssta och inspirerade av alla gamla vackra trädgårdar på ön.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt! Var ett tag sedan jag var på Marstrand, får nog försöka planera in en tripp innan sommarens slut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Marstrand är fint. Och ganska nära oss. Nu har det varit tyst ganska länge här. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni mår bra allihop.
    Kramar Frida

    SvaraRadera
  3. Saknar dina fina texter om er vardag!

    Kram Maria i Dubai, just nu i Sverige

    SvaraRadera