lördag 14 juli 2012

rädd

häromdagen sa frank att han önskade att man aldrig behövde dö.
han ville uppfinna en dryck som gjorde att om man drack av den skulle man leva för alltid.
i så fall ville han att alla i våran familj skulle dricka av den.

idag frågade han om man blir begravd med sina glasögon om man har glasögon när man lever.

han frågar lite då och då hur länge man kan leva.
hur gammal man kan bli.

jag svarar att jag också vill att det skall finnas en sådan dryck.
jag svarar att glasögonen får man lämna kvar.
jag svarar att det är lite olika hur gammal man blir.

jag tittar på honom.
och jag undrar vad han tänker på.

vad han egentligen tänker på.

1 kommentar:

  1. Just den saken funderar väl de flesta små barn på, skillnaden är bara att för lille Frank har det mycket närmare sig.

    Hoppas ni får en underbar sommar och att vi äntligen får lite sol och värme på oss här på västkusten, iaf som stannar mer än två dagar i sträck.

    Kramar!

    SvaraRadera