lördag 19 maj 2012

borta bra. jättebra. men hemma bäst...

vi är hemma igen efter en veckas rekreation i varberg.
vi har haft fantastiska dagar.

veckan har vi tillbringat på barncancerföreningens "almers hus" på varbergs kurortsområde.
kurbad, bastu, träning på spa-anläggningen.
jage på stranden, sand i stövlar, lekplatslek och promenader längs havet.
plockat pyttesmå snäckor och jättestora stenar.

lilly har badat i bassäng.
själva bassängbadet var mysigt, tyckte hon.
men att duscha före och efter bad var förfärligt.

då tyckte hon bättre om bubbelbadet i husets källare.
fast utan bubblor.

sista dagen längtade vi hem så vi kunde spricka, allihop.
hem till vårt stora vita hus.

väl hemma har vi packat upp och packat upp.
och tvättat.
och städat och handlat.
och lagat mat.

och plötsligt kommer jag inte ihåg varför jag längtade hem så jag höll på att spricka.







3 kommentarer:

  1. Konstigt sånt där :-D! Gissar att du kommer komma på varför när du lägger ner huvudet på din kudde. I din säng.

    Låter som om ni har haft det härligt!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart härlig vecka:) Och Lilly som kan bada i bassäng! Och det tråkigaste har ni ju fixat med allt pack och tvätt och sånt!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag råkade få upp en inlägg från maj 2010 via min blogger-sida och trodde att det var nu...och gratulerade dig på födelsedagen. I efterskott. Blev visst ett väldans efterskott ;-D...

    SvaraRadera