tisdag 29 maj 2012

blomsterflickan sa ja till sin skäggige prins.

det blev ett fantastiskt vackert och varmt bröllop.
trevligt och hjärtligt.
fint brudpar.
och härliga gäster.

ingrid var brudnäbb tillsammans med ett par kusiner.
jag frågade efteråt om hon var nervös.
"både nervös och inte", svarade hon.
"det syntes inte att du var nervös", sa jag.
"nej, jag bara stod där framme och lyssnade på prästen. och kollade på Jesus", svarade ingrid.
"jaha. vad tänkte du då", undrade jag.
"jaaa... jag tänkte att det måste vara tråkigt att bara hänga där i luften hela tiden."

kvällen varvades med underhållande filmsnuttar om brudparet, trevliga tal, sång, musik och god mat.

stämningen var på topp, och inte förrän klockan tre på morgonen lutade vi våra huvuden mot kudden.




1 kommentar:

  1. Bröllop är så härligt! Bästa festen som finns på sätt och vis tycker jag!

    SvaraRadera