onsdag 7 november 2012

helt slut

den sista tabletten blev så symbolisk.
den sista tabletten som inte ens var en tablett.
den var en fjärdedels tablett.
det är vad lillys kropp har tålt.

vi firade sista-fjärdedels-tabletten-dagen enligt lillys önskemål.
hon bestämde att vi skulle äta chicken nuggets och strips.
lite god glass till efterrätt.
sen fick alla varsin liten present.

lilly hade velat ha en julgran också.
vi väntade lite med den.
men barnen fick en veckas höstlov.

i morgon skall vi till sjukhuset för undersökning och provtagning.
och så skall vi ha möte med doktor och sjuksköterska angående avslutad behandling.

det är en enorm lättnad att vi tagit oss igenom den här behandlingen.
det här helvetet som är svårt att hitta ord för att förklara.

kanske är det den lättnaden som gör mej så trött så jag bara vill ramla ihop i en hög på golvet.

4 kommentarer:

  1. Är imponerad att ni orkat med dessa 2,5 åren uran att falla ihop i en en hög, inte nog med det, så är det en mörk mörk månad som man önskade inte fanns iaf enligt mig! Stor kram till er!! minisyrran som alltid kommer va minst!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt! En sådan löttnad att slippa medicinerna. Nu hoppas jag Leukemin är borta för all framtid!

    Kramar Cissi

    SvaraRadera
  3. När du samlat ihop dig från din lilla hög som du är såå värd att befinna dig i kan du väl krama dina underbara ungar från mig, och ge din man och dig själv en lika go kram för ni är FANTASTISKA!!

    SvaraRadera
  4. Vilka kämpar! Så klart man är slut när man kommer till mållinjen, kära du!
    Ni har ju inte valt detta lopp frivilligt utan tvingats in i det. Kan inte föreställa mig kraften ni måst uppbringa, men nånstans tror jag att det kanske gjort er starkare. Önskar er en skön vinter och ett fortsatt bättre o underbart familjeliv!
    Maria i Dubai

    SvaraRadera